Vår ut, vår inne...

...vår i hjärta, vår i sinne.

Vårkänslorna verkar ha drabbat mig extra hårt i år. Är det ett tecken på att man håller på att bli gammal? Att vintrarna blir allt deppigare så att man påverkas mer när solljuset kommer? Beror det på nattjobbet, att man i princip aldrig ser solljus vintertid? Beror det på att det finns andra känslor inblandade som förstärker vårkänslorna? Hur som helst så känner jag mig piggare, gladare, har mer städlust än någonsin förr och kan till och med längta efter promenader!
 
Ut med soffmentaliteten - in med springskorna. Ut med grupp 8 - in med nyttigt och grönt.

Kände mig mäkta stolt i ICA-kön idag. Slängde lite sådär käckt upp grönsaker, frukt och burkar med ekologisk bön-mix på bandet (det kändes käckt i alla fall, hur det såg ut får någon annan svara på). Kunden framför slängde slött upp chipspåsar, godis och läsk. Och visst, några trånande blickar kan väl hända att jag slängde mot den andra kundens grupp 8 varor, men det kan jag ju inte erkänna.

Hej mitt nya, lite bättre jag! Har inte ens bitit på naglarna senaste 2-3 veckorna... Seger!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback