Vår i luften

Nu har minsann våren kommit till min lilla stad. Till mina små gator. Snön droppar från taken, gruset knastrar under fötterna, vinden känns sval (inte bitande kall!). Känner mig lite som en familjemedlem från The Sims. Ni vet en sån där som har en grej över huvudet som indikerar hur de mår. Röd = dåligt. Grön = toppen. Kan nästan se mig själv gå längs gatan med en grön sak över huvudet... Härligt.

Eller vänta. Trapphuset luktar soppåse - grönfärgen bleknar lite...

Slår mig ner i soffan med te och choklad-kaffe-cheesecake - grönt igen!

Ja, ni förstår säkert... Är det föresten någon som vet var man får tag på en Stringhylla billigt och bra? En riktig alltså, designad av Nisse Strinning. Såg Roomservice och fick världens snilleblixt. En stringhylla är precis vad som skulle behövas till min lilla skolbänk. Fast inte en Pocket-variant, utan en som det får plats tidskriftssamlare på. Helvit eller vita gavlar med valnöts-hyllor eller svarta gavlar med valnöts-hyllor. Kan inte bestämma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback