Shop 'til you drop

Stegade in på HM och tänkte för mig själv att här hittar jag nog inget, senaste besöken har inte vart så givande. Fel fel fel! Sommar hade minsann flyttat in på HM. Jason Mraz sjöng att han var min och hans sköna akustiska gitarr vaggade in mig i en härlig sommarkänsla. Jag lät mig dras med i alla bleka pasteller och lastade på med blommiga tunikor/sommarklänningar. En bra bit utanför min normala, ganska spretiga klädstil, men ack så fina. Trängde in elva galgar i provhytten. Plagg på, plagg av, knäppa upp, knäppa igen, vända, vrida, dra, fundera... allt medan håret blev plattare och mer statiskt för varje plagg som drogs över huvudet. I provhytten bedvid skriker ett barn desperat för att få mamman att sluta prova kläder. Jösses - jag kommer aldrig kunna skaffa barn. Man kan ju bryta ihop för mindre!

Vidare in på Lindex får jag yterligare bekräftelse på föregående mening. En mamma kommer in med barnvagn och tillhörande småbarn.

Barnet: MAMMA JAG ÄR KISSNÖDIG!
Kort tystnad (mamman går antagligen snabbt igenom möjliga alternativ i huvudet).
Mamman (i vädjande ton): Måste du gå nu, kan du inte vänta en liten stund?
Barnet: NEJ, JAG MÅSTE GÅ NU!
Varpå mamman motvilligt vänder vagnen och går ut igen.

Jag småler för mig själv och låter mig nu vaggas in i Duffy's slow-version av Live and let die. Småmysigt. Det är inte ofta jag hittar något på Lindex men vad händer? Där, på ett rea-ställ hänger flanell-pyjamasar. Flanell-pyjamas!! Jag som ofta fryser älskar flanell-pyjamasar! Och till saken hör att jag i vintras tvingades slänga min underbara pyjamas. Efter lång och trogen tjänst upptäckte jag till min fasa att det blivit en stor reva rakt över rumpan. Inte i sömmen, utan rakt över! Kan hända att den var en aning sliten...
Den rutiga pyjamasen satt i alla fall som ett smäck och billig som bara den. Dagens fynd! Det där med att var "hot" är inte riktigt min grej. Hellre en pyjamas och ett par varma raggsockar i sängen :) Och söta Hello Kitty-strumpor åkte liksom med på köpet...

På Cubus försökte de visst framkalla epilepsianfall hos kunderna med skitjobbig musik. Och riktigt fula kläder I might add...Så turen gick vidare in i den ena affären efter den andra. Fullt medveten om två frågor som genast ignorerades
1) Behöver jag den/det här?
2) Har jag råd med den/det här?
Och nu sitter jag här. Fattig gällande pengar. Rik gällande shopping-ångest. Många påsar blev det. Plus en släng av shoppingsyndrom - när blodsockret blir väl lågt reagerar min kropp med lock för öronen och konstant gäspande...

Det slog mig idag att det finns så många coola människor där ute. Så många som kan det där med mode och är så naturligt stilmedvetna. Handlar på second-hand och syr själv. Kreativa själar. Önskar att jag kunda vakna en dag med en kick-ass-stil. Men, precis som min inredningsstil så står tre problem ivägen för den drömmen:
1) Har för spretig smak, gillar lite av varje.
2) Har inte råd.
3) Har inte tålamod till att spara pengar.

Har de föresten en ny programledare i P3 Krister??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback