Saker jag gillar att ogilla (del 3)

Tänk att det finns så mycket som passar in under den här kategorin. Betyder det att jag är en väldigt negativ och gnällig människa? Kanske. Inte omöjligt. Men jag jobbar på det :)

Dagens vinnare är dock en mycket värdig sådan; Mensvärk!

Hade planerat in en mysig shoppingtur i Birsta idag, kolla in lite julklappar och så. Kände redan när jag klev ur bilen att det kanske inte var en jättebra idé. Stegade ändå in och köpte det viktigaste sen kom kramperna. Gjorde ett tappert anfall in i en skoaffär, men slaget var förlorat. 1 - 0 till magkrampen. Jippi! Det enda som hjälper mot detta är Ipren, tonvis med godis och planläge i soffan. Och jag lyckades slänga med lite choklad från Åre Chokladfabrik. Funkar i alla väder =)

När jag äntligen svängde ner på min gata kommer en ambulans och svänger in framför mig. Mitt på gatan ligger en människa i snön! Sjuksköterskan i mig ville genast kliva ur och kolla vad som hänt, men eftersom ambulansen redan var där och dessutom en hel del annat folk ,så lät jag bli och åkte istället en lång runda runt Vivsta för att komma till lägenheten. Kan tänka mig att det var någon som halkat på isen...

Händelsen fick mig i alla fall att glömma min egen dumma mage och påminde mig om att jag faktiskt tycker om mitt jobb. Så nu känner jag mig laddad för en ny jobb-natt bland hjärtpatienterna. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback