Sånt man borde göra

En typisk borde-göra-dag idag. Nu när solen tittat fram borde man ju gå ut. Och så borde man ju motionera. Sen borde man ju diska också (jag säger inte att det är så, men det kan vara så att besticklådan kanske är en aning tom). Och alla kläder som ligger i en hög på golvet borde ju såklart plockas upp.
 
Är borde ens ett riktigt ord?
 
Hur som helst, det jag egentligen vill göra är ligga i soffan och läsa. Helt slut efter gårdagens administrativa dag på jobbet. Eller kan det bero på att det fattas några timmar sömn?
 
Summa summarum: eftersom jag inte har ro att ligga på soffan och läsa nu när solen skiner och jag borde göra så mycket annat, blir det helt enkelt inget gjort alls. I-landsproblem delux.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback