Systerslarvigs små mirakel

1. Min mobil är återuppstånden! Igår bestämde den sig helt plötsligt för att fungera som vanligt och glad blev jag. Tack Jesus att jag slapp skaffa ny mobil (eller ajfån ;P)!
 
2. Den där pelargonblomman jag lyckades bryta av har fått eget liv och egna små rötter. En ny liten pelargon frodas, helt oplanerat. Kul :)
 
3. Mina två tråkiga orkidéer som för länge sedan tappat allt vad blommor heter och bara bestod av skrumpnande blad har även de, återuppstått! Hur? Skippade alla gör-si-och-gör-inte-så-tips, med avsvalnat kokat regnvatten i små dripp-droppmängder hit och dit. Började vattna dem som alla andra blommor och det fullkomligt sprutar rötter och blad ur dem. Till och med en blomstängel har tittat fram - hurra!
 
Jag har sagt det förr och säger det igen; ibland krävs så lite för att ge vardagen guldkant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback