Florence Nightingale och jag

Idag är det sex år sedan jag på darriga ben klev in på avdelning 23A som nybakad sjuksköterska. Med blänkande systerbrosch, en dröm om att kunna bli duktig i mitt yrke och egentligen inte en aning om vad jag gett mig in på.

Sex år... Och känner jag mig så mycket duktigare nu då? Vet inte det jag. Lite kanske. Det är kanske så att ju mer man lär sig desto mer inser man att det finns att lära sig. Även om det vissa dagar känns tungt, överbeläggningarna är många och lönen är för liten så är jag ändå stolt över mitt yrke. Det finns ju så otroligt många hjältar bland alla duktiga systerkollegor, både här och ute i världen!

Hur som helst. Sex år.

Det sägs väl att tiden går fort när man har roligt, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback