Nedräkningen har börjat

Fem arbetsnättar kvar innan den efterlängtade semestern. Puh! Fast helt ärligt är jag inte speciellt ledsen över att ha den sista, opopuläraste, semesterperioden i år. För att:

1. Man får ju vara glad att man över huvud taget har fyra veckors semester.
2. Det har liksom inte varit någon riktig sommar ännu, bara kalla vindar, regn och moln - skönt jobb-och-sov-väder.
3. Jag ska ju gifta mig augusti vettja! Så jag har ändå inte tid att steka i solen hela dagarna. Och all ledig semestertid kommer antagligen gå åt till sista-minuten-fixet :)

Apropå det där med bröllopet... Aldrig hade jag väl trott att det skulle vara så mycket att fixa, alla små detaljer hit och dit! Jag tänker nog på bröllop mer eller mindre tjugofyra-sju numera. Enda gången det kopplas bort helt är när jag tar hand om patienter och möjligen när jag sover (om det inte dyker upp i drömmarna förstås). I år är till exempel första gången jag nästan glömt bort min egen födelsedag(!). Det har liksom ingen hög prioritet i hjärnan (tack vare min fina fästman blev det en toppendag ändå - tack älskling!).

Ja kära nån du... Det gäller verkligen att man inte glömmer varför man planerar bröllop och skriver att-göra-listor dagarna i ända. Inte för själva festens skull, utan för ett liv tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback