Häxan surtant tycker till

Jag vet. Man ska inte lägga ut kommentarer om arbetsgivare och sånt på nätet. Det kan gå illa.

Men jag måste få gnälla lite. Bara lite.

Det här med överbeläggningar... År efter år, avvikelse efter avvikelse efter avvikelse. Så kommer plötsligt farbror brandman och säger att det där är minsann inte okej med tanke på utrymningsvägar. Vips är det ajabaja och absolut stopp på att lägga patienter i korridoren.

Superbra.

Men.

Var ska vi göra av alla patienter? "Använda fantasin" läste jag i en artikel. Behandlingsrum och läkarexpeditioner, you name it. Allt utom korridorer.

Rätta mig om jag har fel, men problemet kvarstår väl ändå? Jag som sköterska får ansvar för mer patienter än jag kanske känner att jag klarar av. Patienterna tvingas ligga undanskuffade i lokaler ej anpassade efter ändamålet osv osv. Märk väl att jag inte på något sätt förordar korridorvård, men jag tycker man istället akut borde försöka bli av med överbeläggningarna. Öppna en till avdelning, anställa mer personal, göra om hela organisationen eller vad som helst.

Lite så tänker jag om min arbetsplats. Och det är väl knappast en hemlighet att vi har överbeläggningar på det här huset?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback