Den där milen

Tjugoförsta september tjugohundratio. Konditionstestet. Det där testet som gav mig den brutala, och kanske inte helt oväntade, sanningen. Svart på vitt. Du. Måste. Börja. Träna! Springskorna åkte på och i huvudet började en galen idé ta form. Den här idén. Helgalen.

Resan har varit lång men imorgon gäller det. Tredje september tjugohundraelva. Jag och trettiotusen andra tjejer/kvinnor/damer ska stånka runt en hel mil. Tjejmilen. Roligt. Spännande. Nervöst! Trots att negativiteten sprutat ur mig under svettiga joggingrundor (förlåt älskling för allt gnäll!!) så är det inte utan en uns stolthet jag drar på mig löpartightsen på lördag (bara en sån sak - jag har väl aldrig trott att jag skulle visa mig offentligt i löpartights!). Jo då, jag klarade det. Jag tog tag i det där med träning och jag kan med säkerhet säga att jag inte längre har en fysisk ålder jämförbar med en dåligt syresatt medelålders kvinna.

Kommentarer
Postat av: Syster Luring

Heja heja! :D

2011-09-03 @ 06:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback