Den perfekta bea:n

Jag lyckades tillverka en alldeles egen bearnaisesås idag, hela vägen från scratch. Med tanke på hur mitt första försök slutade (en minst sagt oätlig skapelse) så var jag mäkta stolt över bedriften. J stekte köttbitarna, rotsakerna fick färg i ugnen och jag skulle liksom bara värma bea:n lite försiktigt. Pyttsan! Naturligtvis glömmer jag min fina bea och precis innan servering har den totalskurit sig. Om det finns en skala för hur mycket saker kan skära sig så hamnar den här i topp. Kat.A.Strof!

Mitt i paniken och besvikelsen letar en tanke sig fram och efter lite scrollande hittar jag ett superbra tips hos Bloggfia: vispa ner blask-såsen i en äggula - funkar superbra! Bea:n återuppstod samtidigt som mitt humör och middagen räddades. Så tipstack till S, du räddade hela kvällen :)

Det är minsann inte så tokigt att var och varannan människa har en blogg nu för tiden, man kan få tips på lite allt möjligt både här och där.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, va härligt att kunna hjälpa till! Och visst är det väl supergott med hemgjord (oskuren) bea... :)

2011-03-23 @ 12:14:12
URL: http://bloggfia.wordpress.com
Postat av: Sofia

Hm, skrev en kommentar här nyss, men den verkar ha försvunnit? Hur som helst - är glad att kunna hjälpa till! Inte mkt som slår hemlagad (oskuren) bea... :)

2011-03-23 @ 12:15:08
URL: http://bloggfia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback