En bra dag

Hasade ner ur sängen sju minuter i tio imorse - vilken grej! Och jag menar verkligen hasar, för träningsvärken efter joggingen i måndags begränsar rörelseförmågan rätt ordentligt.

Hur som helst. Jag har hasat ner till tvättstugan, hasat runt med dammsugaren (med hjälp av J ska tilläggas), hasat runt med golvmoppen och hasat runt i simbassängen. Mycket nöjd med mig själv hasade jag sen in på blomsteraffären och belönade mig själv med en bukett tulpaner - nu vill jag ha vår! :)

Tyvärr blev det inte så mycket hasande runt i bassängen idag. Jorå, jag gjorde mina trettio minuter, men det blev ganska mycket pauser och inte en minut mer än trettio. Anledning ett: Tanter som simmade långsamt ryggsim och blockerade. Anledning två: Tanter med flytvästar som långsamt sparkade runt och blockerade. Anledning tre: På två ställen längs bassängkanten luktade det fruktansvärt illa. Det luktade kiss, gammalt kiss. Som en urinoar enligt J (det vet ju inte jag hur det luktar). Och där måste man hålla andan jättelänge för att undvika att vomera (eller kräkas på ren svenska).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback