Powerwalk

Äntligen har temperaturen stigit till en rätt så behaglig nivå. Nästan lite vår-känsla i luften - ljuvligt!

Under dagens powerwalk (måste ju tänka på tjejmilen vettja!) bläddrade Mp3:n fram "Call on me" och genast förflyttades tankarna till ett svettigt aerobic-pass på IKSU i Umeå (S - kommer du ihåg introt till den låten och den svängiga kill-rumpan?). Steg hit, steg dit, ett två tre fyr... Plötsligt spritter det i benen och jag hoppar fram på promenadvägen. Hoppar, skuttar, tar några streetdance-steg (fast jag inte kan streetdance), en salsasnurr, svänger på höften till musiken, hoppar igen... Ja, i huvudet alltså. I verkligheten stretar jag svettigt vidare med svängande armar och ett leende på läpparna. Försöker envist ignorera den pyttelilla molande känslan av mensvärk som Ipren inte lyckats dölja. Ett två, streta på!

Tänk vad lite solljus, lite fågelkvitter och peppig musik i öronen kan göra för humöret. Känner mig... uppiggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback