En påse full med kontraster

Slänger in påsen i bilen. Mycket nöjd med mitt inköp: löparjacka + tights + funktionströja till det facila priset fyrahundranittionio kronor! Startar bilen och rullar ut från parkeringen. På radion beskriver en journalist hur människor (kommer inte ihåg varifrån) flyr i massor med endast en påse på huvudet eller i handen som bagage. Tänker på min påse som ligger där full med träningskläder. Undrar vad flyktingarna har i sina påsar? Kläder? Mat? Helt säkert är det ingen av dem som har ett par löpartights i packningen i alla fall. Känner plötsligt att jag skäms en aning över mitt inköp. Att människor som lever på samma planet kan ha så totalt olika liv!

P.S. Det kommer bli ett delmål innan slutmålet (tjejmilen) att våga visa sig offentligt i de där löpartightsen... Huvvaligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback