Återvinning när den är som sämst

Även om jag ganska ofta är mer än less på mitt jobb, så är jag ändå tacksam att jag inte är "sopgubbe" på min gata. Jag skulle bli v.a.n.s.i.n.n.i.g! Hur tänker man när man slänger plastpåsar och lysrör i tunnan där ofärgat glas ska samlas in? Bryr man sig helt enkelt inte? Förstår man inte? Eller vill man bara sabotera? Tror man att den där lappen där det står att man INTE får slänga plast i glas-tunnan är uppsatt som en fin dekoration? Lite som när folk parkerar framför förbjudet-att-parkera-skyltar. Typ så. Vad är det egentligen för idé att man försöker återvinna och tänka liiite miljörätt, när vissa bara förstör?

Fast mest upprörd är jag nog över att jag blivit en sån där gnällig människa. En sån där som kan allt och måste bry sig. En sån där som tapetserar väggarna i trapphus och tvättstugor med arga lappar. Gärna lappar med stora bokstäver och många utropstecken. När hände det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback