Vårsol

Det är mycket nu. Kanske lite för mycket? Resväska och necessär har inte varit ordentligt uppackade på någon månad, blommorna vissnar, diskberget är intorkat, kylskåpet tomt, att-göra-listan har växt sig lååång och Koi har klor som får vilken djurvän som helst att spärra upp ögonen i förskräckelse. Kan inte ens utnyttja tråkiga nattimmar med att uppdatera/läsa bloggar, eftersom landstinget blockerat det mesta som har med bloggar att göra (därav denna tidiga uppdatering).

Men men, allt som ska göras får nog vänta ett tag till för idag ska jag sova sova SOVA! Sen får vi se. Antingen tar jag tag i att-göra-listan. Eller städningen. Eller bara slappar tills det är dags att ta sig till jobbet igen. Kanske en promenix i solen? Jobbigt det där med vårsol förestend. Man blir ju så stressad över att få gå ut och njuta av de där värdefulla strålarna så fort de kikar fram.

Och för den som undrar kan jag meddela att det numera är ljust dygnet runt. Inte jätteljust, men så pass ljust att det inte är kolsvart. Vilket innebär att det snart är midsommar och sen blir det mörkare igen. Dagens optimist? Inte jag!

Kommentarer
Postat av: Kroken

Underbart!! Puss och kram.

2010-05-08 @ 15:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback