Torsdag

Rycks plötsligt ur sömnen av dörrklockan och hör hur någon rasslar med nycklar. Störtar ur sängen och rafsar åt mig morgonrocken. Överväger en sekund tanken att det kanske var en dröm? Nähä, inte det. Fastighetsskötaren och en till snubbe vill kika på den misstänkta fuktskadan. De ser lite besvärade ut över mitt uppenbart nyvakna tillstånd och jag mummlar något om natt-jobb (samtidigt som jag argt tänker att de kunde väl ringt först).

Visar var fuktskadan är och här någonstans börjar jag vakna till så pass att jag plötsligt inser att jag står där med pyjamas, sunkig morgonrock, nyvaken-frisyr och anti-black-head-klet i ansiktet. Tassar snabbt ut i köket och låtsat vara väldigt upptagen med att öppna posten. Fortfarande med en puls på cirka hundraåttio (man får liksom puls av att tvärt vakna och kasta sig ur sängen samtidigt som två främmande karlar kliver in i lägenheten). Inte kan jag dra på mig andra kläder heller, eftersom fuktskadan är i sovrummet.

Det tar i alla fall inte lång stund innan det konstateras att det inte är något att göra åt det där just nu, tack och hej. Skönt tänker jag. Glad att ha fått lite användning för min nya verktygslåda (jorå, jag har en sån), men lite sur över att de inte ens ursäktar att de kliver in mitt i min värdefulla sömn. Kryper ner under täcket och låter John Blund vagga mig in i drömmarna igen.

En helt vanlig torsdag, hemma hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback