8 aborrar och 1 tjyv-mört

Solen sken, sjön glittrade, storspoven skrek och fåglarna kvittrade. Grodorna flöt som badankor i vassen och fisken nappade som barn efter glassen. (Väldigt vad det rimmar idag då ;P). Helt enkelt en u.n.d.e.r.b.a.r måndag i Guds alldeles fantastiska natur!

Och för att göra det hela liiite bättre har jag inte bara varit med och grävt upp masken, utan dessutom försökt trä på den på kroken själv också (inte dåligt för en löjlig småkryps-ogillare som jag). Till råga på allt var det den första fisk jag någonsin fått. Hur stolt var inte jag! *hihi*


Snart på kroken...


Är inte det här avkoppling och rekreation så vet inte jag!


Bildbeviset. Och ja, ärets första solbränna införskaffades denna dag. Nacke/axlar, armar och nästipp.


Aborre.


Samma aborre som ovan. Fast i ett senare skede :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat Emeli! Särskilt det där med masken, att du satte dit den själv menar jag.

2010-05-18 @ 21:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback