Meddelande från trafikredaktionen

Två trafikolyckor på den inte alls långa vägen från jobbet och hem. Dryga femton minuter i bilkö för en trött syster - snark! Speciellt med femtioelva lastbilar och långtradare framför - snaaark! Men men, huvudsaken ingen skadat sig allvarligt.

Och mitt i allt kan jag inte låta bli att bli irriterad på alla människor som susar förbi i omkörningsfilen. Hur tänker man? Okej, nu har jag en lång bilkö framför mig, på radion (om man har den på förstås) varnas det för halka och bilolyckor. Nä om man skulle ta och bränna om bilkön kanske? De åker säkert i snigelfart bara för att det är kul. Eller vaddå?? Självklart måste de lite längre fram lirka sig in i bilkön igen. Eftersom vägen är, just det, spärrad på grund av bilolycka. Stressade samhälle!!

Märker lite nu och då på vintervägarna att min egen dikeskörning för några år sedan och årets älgkrock minsann satt sina spår. Fick obehagliga rysningar i hela kroppen när jag såg den krockade bilen i snövallen. För den som inte upplevt den där känslan precis innan smällen, den millisekund man fattar att nu smäller det, dig kan jag informera om att känslan är fasligt skrämmande. Blä!

Ska det fortsätta vara så här halt på vägarna blir det ju ingen sushi till middag idag heller. Och jag som är så fasligt sugen (ditt fel L ;P)!! Får väl öppna en burk tonfisk eller nåt istället... Lyxigt liksom...

Kommentarer
Postat av: Linda

Hi hi hi hoppas du fick sushi till middag! Vi måste ses nåt snart! Middag imorgon?? Puss å kram!

2010-03-25 @ 21:13:10
URL: http://belleadore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback