Den stora bajs-natten

Usk:a stod det på schemat. Skönt tänkte jag. Svara på ringningar, tömma sopor, skriva rapportblad och koka massa kaffe. Jomen tjena! Det har torkats både bajs och kiss och kiss och bajs. Blöjor har bytts både här och där och där igen. Mellan blöjbytena har vi jagat ilsken tant fram och tillbaka i korridorerna, både innanför och utanför avdelningens väggar. Och mitt i allt detta har jag försökt koka kaffe och slänga sopor.

Känns sådär kul att ha två nätter kvar med samma sväng-gäng...

Inte blir det bättre av att jag får en hjärtevänsfri midsommar efter de här nätterna heller. Har jobbat jul, påsk och pingst, äntligen ledig midsommar och då är J förstås kvar långtbortistan. Inte kan jag åka ner och överraska heller! Ibland är livet en aning orättvist...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback