Dagens gnäll

Tänkt dig en överfull avdelning. Med underbemannad personal. Tänk dig också att patienterna är riktigt dåliga och kräver både det ena och det andra. Toppa det hela med los doktores som istället för att svara ja eller nej drar en lång harang, och efteråt vet man fortfarande inte vad man ska göra.

Om jag tyckt att det varit full gas tidigare nätter så har det inatt varit så vansinnigt mycket gas så vi nästan exploderat. Som illrar har vi sprungit fram och tillbaks mellan salarna. Nitropuffar, Morfin, Furix, CPAP, tysta plingpling, torka grönt kräks och lugna ångest. Lyckades inte ens trycka i mig en smörgås (samtidigt som jag försökte komma ikapp med dokumentationen) utan att bli störd. GAS!

Natten avslutades med ett besök på obduktion för att identifiera en patient som avlidit för flera dagar sedan - myspys...

Till sist: förlåt alla patienter som istället för en lugnande hand fått ett stressigt "kommer strax", förlåt dagsyster som fått ta över ett kaos och tack nattugglor för all hjälp!

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vilken natt, kära nån! Mycket bra jobbat syster=) Kram



ps. jag ska försöka få ledigt den 24 för jag vill gärna komma=)

2010-06-30 @ 11:52:39
URL: http://belleadore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback