Tre små fynd

I helgen har det knorrat ordentligt i loppis-tarmen och eftersom inte ens ett besök på Myrorna kunde stilla begäret, så blev det en tur till Erikshjälpen också. Om man bortser från allt gammalt smutsigt skräp så kan man verkligen fynda på sånna ställen. Uj uj uj... Ögonen flackar som på en skrämd antiloop och hjärnan går på högvarv; "den skulle man kunna ställa där" eller "lite sprayfärg på den bara" eller "oj, en sån behöver jag väl ändå" eller... Hjälp! Kanske är det tur att jag inte får plats med något mer i mina skåp ;) Det hela slutade i alla fall med att tre udda krukor fick följa med hem. De ska få bli jul-arrangemang senare (har ju upptäckt att Blomsterlandet har hur mycket fint som helst till sånt!) - billigt och bra.

Jag märker föresten att jag drar mer och mer åt den gammeldagsiga-scabby-chic-bondromantiska-blanda-med-loppis-stilen hemma. Kan det bero på att julen närmar sig måntro? Då vill i alla fall jag ha mysigt, ombonat, varmt och hemtrevligt. Inte stramt och stilrent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback