Dagens I-landsproblem *pling*

Försökte logga in på en av de stora internetbankerna idag. Jaha, numera ska man visst logga in med "certifikat" eller bank-ID. Eftersom jag inte har det senare provade jag med det första, det verkade enklast. Eller nähä, det funkar visst bara med bank-ID. Klickar vidare, skriver in personnummer och inloggnings-kod. Sen måste man visst ha en engångskod för att kunna få ett bank-ID också. Nähä, tydligen inte en sån engångskod som jag redan har hemma. Man ska visst beställa en ny kod. Och för att göra det måste man logga in på en ny sida, beställa och sen vänta tills den dimper ner i brevlådan hemma.

Jag bör alltså kunna logga in på internetbanken om sisådär 2-3 dagar... Och hur i hela hissingen ska den äldre delen av befolkningen klara av sådana här system??

Länge leve I-land!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback