Julklappspengarna som försvann

Nu snackar vi vältajmat. Att alla STORA räkningar kommer samtidigt. Och att detta inträffar just nu. Inför december. Är inte det vältajmat så säg? Vältajmat, men framför allt otroligt dumt. Tror att jag ska ta och skicka ett litet tillägg till Herr Tomte:

Kära tomten.
Glöm det jag önskat tidigare, stryk allt. Nu är det cash som gäller. Cash eller möjligen en räkningsfri månad eller två... Tack på förhand /en som ska äta massor med pepparkakor och bli supersnäll, snart...

Jamen god jul då. Och grattis syrran eftersom du är den enda som kommer få julklapp av mig i år. Det är nämligen den enda jag köpt hittills och nu har elleverantör, försäkringsbolag, CSN, transportstyrelse, radiotjänst mfl tagit det mesta av min lilla lön.

Typ så.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja... det är samma för mig! Helt plötsligt fördubblades räkningarna... lagom inför jul!! Tur är i alla fall att tågbiljetterna är betalade redan. Så då får man åka hem och leva av päronen istället ;)

2009-11-25 @ 21:03:54
Postat av: Erica

Samma här. Varför en massa räkningar i november?!

2009-11-26 @ 19:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback