Free at last...

"...free at last! Thank God Almighty, we are free at last!" (I have a dream, Martin Luther King Jr).

Tårta blev det inte. Men god mat på nyupptäckt ekologiskt kafée, skummig melonsmoothie och parkbänksmys med go'a Mr M! Efter sju svåra år, tolv bedrövelser och ett datahaveri (nästan) lämnades ett rykande färskt exemplar av hemtenan i handen på kursansvarig idag. Femton(!) minuter innan deadline. Varför ändra invanda rutiner och faktiskt vara ute i god tid liksom?

Känslan som infann sig efter att tentan överlämnats skulle kunna jämföras med den känsla som infann sig när man fick sommarlov en gång i tiden. En känsla av total frihet. Plötsligt lyste solen starkare, sommarvärmen blev varmare, stegen lättare, grönskan grönare och jo, gräset luktade godare. När har allt det här somriga gjort entré i min stad? Och varför har ingen sagt nåt?

Blir rent glad i hjärtat när jag tänker på allt pyssel jag kan kasta mig över nu när jag slipper släpa den tunga stenen runt halsen med texten "Jag Måste Plugga!". Livet blev liksom lite enklare, lite gottigare och lite roligare.


"Free at last, free at last! Thank God Almighty, we are free at last!"

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tänk vad bra det måste vara att plugga ibland så man får njuta lite extra av livet när man väl är färdig =)

2009-05-30 @ 16:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback