I min egen verklighet

Efter en veckas paus från verkligheten och det ekorrhjul som kallas vardag, är jag nu hemma från Åre. Tillbaka i verkligheten. Min verklighet. I nästan en vecka har jag levt i ett välbehövligt uppehåll från TV, dator och ett ständigt nyhetsflöde. En vecka i härlig lägergemenskap där det är helt okej att tassa runt med skitigt hår, osminkad och i underställ - vem bryr sig? En vecka med skratt, bus, spel, lekar. Och ännu en gång blir jag överbevisad om att Gud faktiskt finns. På riktigt.

Nu sitter jag här och undrar varför tiden gick så fort. Sitter här i min verklighet, med ansvar för 16 patienter (varav en gör sitt bästa för att klättra ur sängen - hela tiden!!) och 8 telemetrier. Vilken kontrast till när jag började för snart 3 år sedan (är det verkligen så länge sedan??!). Första sommaren var en total katastrof och jag har egentligen aldrig trott att jag skulle hamna där jag är idag. Ser man i backspegeln så har jag förändrats enormt. Växt, utvecklats, gjort massor med misstag, skrattat och gråtit. Levt, helt enkelt. Levt och litat på Gud.

Det slår mig nu att rubriken skulle kunna bli en bra titel till en självbiografi - I min egen verklighet. Eller? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback