What if?

Var annars än på Lappis kan man hitta toaklotter som faktiskt uppmuntrar?



Om det verkligen är sant att det fnns en himmel och ett helvete. Om allt snack om Gud och Jesus är sant. Om Gud verkligen finns. Skulle du då inte vilja tro? Hur länge vågar du vänta? Ingen enda av oss vet ju hur morgondagen ser ut, och det mina kära är ett faktum.

Att tro på Jesus handlar inte om att måsta sitta i kyrkbänken och nicka instämmande varje söndag klockan elva. Eller att du får en lista med gör-inte-si-och-gör-inte-så-regler. Att vara kristen innebär inte automatiskt ett tråkigt liv. Det är faktiskt inte svårare än att sitta hemma på kammar'n och säga okej Gud, om du finns så ska jag ge dig en chans att bevisa det. That's it. Pröva Gud, han håller och tål att prövas.

Och vet du vad det häftigaste är? Något jag önskar alla visste, även de som aldrig någonsin tänker sticka in näsan i en kyrka. Trots att Gud vet allt om mig, precis allt, så älskar Han mig ändå ovillkorligt. Spelar ingen roll vad jag gjort/gör. Han älskar mig.
Och Han älskar DIG!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback