I have a (gratis) dream

Tur att det kostar gratis att drömma. Annars skulle jag ha äckligt stora skulder nu ;)

Det skulle ju vara så kul att prova på något annat. Bara ett tag liksom. Nu medan man fortfarande kan räknas som ung och dum. Storstadsliv? Mer plugg? Jobba på ett "riktigt" sjukhus med superhäftig hjärtavdelning? Skippa sjukvårdsträsket? Utomlands? Får man bara ändan ur bekvämlighetsträsket så radar ju faktiskt alternativen upp sig i en rätt lång rad. 

Fast det slutar nog med att jag blir kvar i min lilla stad. I min välbekanta, lite sunkiga stad. Om inte Gud har en annan plan förstås. En plan utanför a-lagspicknick, epa-traktor och rullator. Min stad.

Tur det kostar gratis att drömma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback