Hålet i väggen

Det verkar som om jag har fått en ny granne. En som nöjer sig med att öppna/stänga dörren EN gång när han/hon ska in eller ut. Inte TIO gånger som förra grannen. Känns väldigt lovande eftersom det låter som att det är min dörr som öppnas/stängs när grannen öppnar/stänger sin dörr. Mycket irriterande kl 04 på natten!

Däremot har jag inte lyckats se vad det är för figur som bor där. Hade jag bott på bottenvåningen hade jag säkert suttit och kikat fram bakom gardinerna sådär som gamla tanter kan göra. En sådan kommer jag bli när jag blir stor. En skvaller-tant! Nu får jag försöka stilla min nyfikenhet genom att smyga fram till "titthålet" i min dörr när jag hör grannen komma. Och det gäller ju att smyga, så det inte hörs att någon rusar fram till dörren.

Ja, jag ett mycket spännande och intressant liv, lovar. ;P



Min dörr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback