Am I in trouble?

På väg till S tidigare ikväll. Svänger ut från parkeringen och ser att det kommer upp en bil bakom. En bil som ligger så där nära så man får lust att panikbromsa, bara för att visa att denne inte har en chans att stanna om jag behöver stanna. Ska precis svänga in till OK när jag inser att det är en polisbil. Allvarligt?!!! Det är då FEMTE polisbilen jag träffar på inom loppet av 24 timmar. De stannar i alla fall till när jag parkerat, stirrar på min bil och rullar mycket långsamt därifrån.

Jag börjar fundera på om polisen har punktinsatser mot min bil? Speciell bevakning, eller vad? Eller är det Gud som försöker ge mig hintar om att jag borde ta det lugnare i trafiken? Och i så fall funkar det väldigt bra. Message recieved, read and acted on! Jag kommer nu skrapa rutorna bättre, se mig om ordentligt och lätta på gaspedalen. Var så säker.

Tro nu inte att jag inte tycker om poliser, nej då, det är jättebra att de finns och syns. Men jag kan inte hjälpa att jag blir lite på helspänn så fort jag ser deras bilar eller uniformer. Respekt, nära angränsande till rädsla tror jag det kallas...

Tack och lov träffade jag inte på någon polisbil på hemvägen. I så fall hade jag antagligen stannat och promenerat hem! Möjligen sålt bilen också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback