Nytt kök (nästan)

Så hur gick det med mitt förvirrade samtal med vaktmästaren igår? Jo, jag har under natten lyckats övertyga mig själv till 98% att det var på torsdag det var kylskåpsbyte.

Kl 13:20 idag blir jag abrupt väckt i min skönhets(?)sömn - med sovmasken på - av ett pling på dörren. Eh... what? Stapplar ut i morgonrocken med håret i ett enda kaos och märken efter masken (ser ut ungefär som när man solat för mycket med skidglasögon). Vaktmästaren såg lätt förvirrad ut. Jag kände mig lätt förvirrad. Mest förvirrad var nog Koi som gömde sig under soffan. Tur att jag ställt iordning igår kväll ändå, "påfallomatteventuellt"...!

En halvtimme senare var både kyl/frys och spis på plats. Vilken lyx! Standardmodeller, men ändå. Det kan ha varit på tiden att kylskåpet åkte ut också.. Det som mötte mig när kylen lyfts ut var ett avsnitt ur en av alla städ-serier. En sån där serie där en frenetisk städ-tant måste peta med sin långa naglar i mögle, smuts och elände. Här har de minsann något att peta i:


Hm... när de ändå var i farten, kunde de inte satsat på en induktionshäll och en sådan här goding istället? Bara "påfallomatteventuellt" ;)

<----------------- Vill ha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback