Ta mig härifrån

Det är inte alltid kalaskul att jobba som nattsyster, inte inatt.

Jag undrar om någon dragit en stor tung filt över avdelningen inatt? Eller om någon helt enkelt gett avdelningen en stor smaskig Sobril? Här händer absolut ingenting. Nada! Sitter just nu mitt i ett dovt, sövande surr från datorerna och försöker komma på roliga hemsidor att surfa runt på. Klarar inte att sitta framför TV:n utan att somna. Patienterna sover och inte ens telemetrierna plingar. Kroppen skriker "sova sova sova!", ögonlocken är tunga och jag fryser ända in i märgen. Jag tror till och med att tiden står stilla. Blä.

Vi har en enda patient på HIA inatt (hittills) och det är inte min sal, så jag har verkligen ingenting att pyssla med (och läkemedelsrummet har jag redan gått igenom). Nattens charmiga medicinjour svängde förbi på sparkcykeln för en stund sedan, men åkte rätt snabbt igen. Inte så konstigt - vem vill umgås med ett gäng halvsovande degklumpar som stirrar tomt in i TV:n? ;) 

Längtar hem till min varma säng...

Slår vad om att det kommer dundra in ett "morgon-hjärta" lagom vid 6-tiden då tankeverksamhet och intelligens ligger någonstans på amöba-nivå. Dubbel-blä.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Lät förbannat segt det dära.. skulle nog aldrig riktigt klara att hålla mig vaken.. säger jag som suttit vaken hela natten utan något att göra här hemma. Men det är ju helt klart skillnad på att ha det som måste och fri vilja.



Jag hoppas det gick bra iaf.

2009-02-04 @ 05:47:20
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback