Om julfesten och att känna sig "vuxen"

Igår kväll hade Fredax-barnen julfest och ja, lite julstämmning blev det minsann! Superduktiga var de också med både dans, sång och drama - kanon! Hur M och E lyckats hålla ordning på alla typ 20 barnen vet jag inte, men oj vad bra jobbat :)

Numera får jag alltid lite nostalgi-feeling av julfester. Man minns ju hur man själv medverkat i diverse julspel, luciatåg och sångframträdanden genom åren. Mer eller mindre lyckade framträdanden, men jag kan inte minnas att jag haft tråkigt någon julfest (mor och far får rätta mig här om jag har fel). Och icke att förglömma: den traditionsenliga godispåsen!

En sak har jag dock fortfarande inte listat ut; kan någon tala om för mig varför det alltid var en clementin med i godispåsen??

Så nu sitter man själv i publiken, ler och nickar uppmuntrande åt barnen, håller takten till sångerna med ena foten och tycker att barnen är helt bedårande. Kan det vara ett tecken på att man börjar bli vuxen? *ryser*


Inledningsnummret "We are family"



Ängeln Gabriel får i uppdrag att flyga till jorden för att berätta goda nyheter till Maria...



Både herdar, vise män, änglar, Josef och Maria i synkroniserad danspose :)


Kommentarer
Postat av: Linn

Jag vet jag vet!!! Varför man lägger clementiner i godispåsar!!! Det är för att man ska uppskatta godiset bättre och mer! :D

2009-12-07 @ 23:51:37
URL: http://linyn.blogg.se/
Postat av: moster

2009-12-08 @ 19:16:09
Postat av: moster

Nej, så här är det. Det är billigare att fylla ut godispåsen med frukt än godis. På min tid var det alltid det klassiska juläpplet. Än idag köper jag aldrig den sortens äpplen, tyvärr. Men å andra sidan är det ju bra mycket nyttigare med frukt än godis, eller ....

2009-12-08 @ 19:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback