Vårstädning

Ut med det gamla, in med det nya! Drog igång vårstädning idag. Stor sådan. Jättestor för att vara jag! Kl 06:00 drog det hela igång med tvätt. Sedan dess har fönsterputsning (jo det är sant!!), gardinbyte, garderobsrensning, garderobstorkning, list-/dörrkarmstorkning, disk m.m. avverkats *phew* Det är ju faktiskt skrämmande när man ser hur mycket skit som sitter runt fönstren - på insidan! Det var ju typ grått!!! Och tänkt då hur mycket smutspartiklar som fastnar i våra små luftrör och lungor. Inte bra skulle jag vilja säga...

Hur som helst så känns det som om jag inhalerat, tagit en nitropuff och skjutit in lite Nezeril i näsan - öppet och fräscht ;) *andas in lååångsamt... aaaah....*
 
Men var kommer all den här extra energin ifrån, det är väl dagens stora mysterium?? Kan det vara så att vårkänslorna drabbat mig extra hårt i år? Eller beror det på mitt nyupptäckta beroende; färskpressad apelsinjuice? Har överdoserat C-vitamin rätt kraftigt senaste dagarna... Kanske håller jag på att flippa ur fullständigt, vem vet...

Så mamma, du kan slappna av nu. "Urblåsningen" behövs inte den här gången ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback