Att få vaxproppar

Tänkte åka in till bänka mig på bibblan vid 10-11-tiden idag och plugga stenhårt. Måste ju ta tag i det där jobbiga nu... Hemtentan. I alla fall satt jag på plats strax efter kl 12 (bara att jag tog mig dit får väl räknas som en vinst, oavsett tid...). Rent pluggmässigt hade jag fått lika mycket gjort om jag suttit hemma framför TV:n. Utan böcker.
1) Längtade efter att få sitta ute i varma solen vid bruna ån
2) Hittade inte böckerna jag behövde
3) Har lite svårt med koncentrationen sedan jag "klippte luggen", tankarna vandra lätt iväg...

Det hela tog sig trots allt och arbetet har mot alla odds gått framåt, med god hjälp från effektiva och enormt kompetenta syster Luring. Nu känns det som att man fått upp ångan också, så nu är det bara att köra på tills eländet är klart!

Efter en skåprensnings-middag med asiatisk touch ville benen ut på långpromenad. Och iväg bar det. Med in-ear-lurarna långt in i hjärnsubstansen, raska steg och snoren rinnande. Härligt! Måste dock hitta en annan väg till nästa gång. Tittade på klockan när jag kom hem och insåg att min "långpromenad" bara tagit tjugo minuter...

Har ni föresten provat in-ear-lurar? Lite klurigt skulle jag vilja påstå...
Fördel:     
- Ramlar inte ur öronen när man går (förutsatt att de är intryckta så de nästan möts på mitten)

- Schysst sound om de sitter tillräckligt intryckta
- Stänger ute allt omgivande ljud. Bra om man vill ha just den effekten och bara fokusera på musiken.


Nackdel:  
- Vaxpropp? Ja tack!

- Kan vara jobbiga att ha i längden eftersom de ju som sagt sitter direkt mot hjärnan (känns det som)

- Stänger ute allt omgivande ljud, vilket innebär att du när du promenerar lätt skulle kunna bli överkörd av en buss eller överfallen och kidnappad helt utan förvarning.

Lungorna fyllda av damm från vägarna, den ljuva doften av sur jord, värmen som blixtsnabbt förvandlas till bitande kyla... Vore det inte för en lång, mörk vinter skulle vi antagligen inte uppskatta den underbara våren lika mycket. Länge leve årstiderna *Hurra, hurra, hurra!*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback