Birsta city

Som klippt och skuren. Eller i alla fall klippt och slingad. Lyxade dessutom till det med överpris-hårprodukter som ska vara sååå bra. "Upp till bevis" säger jag...

Det blev ännu(!) en shoppingdag i Birsta idag. Tyvärr. Kan inte någon stoppa mig snart?? Har frossat i färgglada örhängen, nagellack och linnen. Örhängen för att jag hittade lagom stora - superbra till jobbet där man inte vill ha för "blaffiga" tingeltangel. Som små karameller i cerise, turkos och lila (me like!). Nagellack är en belöning för att jag inte bitit på stackars naglarna på flera veckor nu. Och linnen behövs väl alltid?

Dagens ???: Hade tid hos frissan precis när Birsta city öppnade idag. Till min stora förvåning var jag långt ifrån ensam där den tiden. Folk stod och väntade på att få komma in! Hängde på låset liksom. Mest 60+ och barnvagnar, men ändå!

Dagens hört-vid-fikat: Efter att lill-killen bakom mig tuggat i sig sin chokladboll och länsat mormors plånbok på småpengar, utbrister han plötsligt "en bil, en bil, titta en bil!!!". Jag tittar ut och konstaterar att det står hundratals bilar på parkeringen utanför. Que? Skulle gärna vilja veta vad som rörde sig i den lilla hjärnan, vad var det som fick honom att reagera på just den bilen av alla hundra?

Jag är väl förstås för trångsynt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback