Första advent

Passade på att besöka Hagakyrkan i förmiddags eftersom vi inte hade någon gudstjänst hemma i Edsta. Idag hade de besök av Nevergreen Big Band; ca 15 män i gula kavajer och blanka blåsinstrument. "Ballroom" är inget jag normalt lyssnar på, men det var riktigt bra! Otroligt stämmningsfullt. Redan efter första tonerna förflyttades jag i tanken till en glamorös Hollywood-tillställning (dåtidens Hollywood), med långa glittrande klänningar, kristallkronor i taket och blankpolerat golv. Aaah... Ibland är det så skönt att få fly in i fantasin och bara drömma sig bort. Att det hela avslutades med Ray Charles "Georgia on my mind" gjorde inte saken sämre... ;)

En eloge till Hagakyrkan som vågar satsa på något utöver det vanliga!

Och inte känns det som någon större förlust att det inte blev någon julskyltning i år. Får jag välja mellan go'fika på stan med familjen och trista gamla lotterier i regnet så väljer jag det första alternativet. Alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback