"Den som gör sig besvär"

För ganska precis ett år sedan var jag på ett lovsångs-seminarium med Bengt Johansson (en av Sveriges många superbra, härliga lovsångsledare). En sak som jag har funderat på lite nu och då var när han sa att lovsångsledaren är "den som gör sig besvär". Jag som är relativt ny i rollen som lovsångsledare, har insett mer och mer att detta är en djup sanning :) För det första ska man se till att alla vet när och var vi ska spela, man måste se till att alla (eller åtminstonde de flesta) kommer i tid, plocka ut sånger i god tid innan och se till att alla har text/noter. Och när det gäller att plocka ut sånger så har jag märkt att det blir så mycket bättre om man tar sig tid att lyssna in vad Gud vill att vi ska spela. Har sångerna ett tema? Funkar tonarterna ihop? Tempot?

Jag har mycket kvar att lära. Väldigt mycket. Ju mer man lär sig desto mer inser man att man inte vet. Men, jag gillar att utmana mig själv, växa med uppgiften. Och jag älskar den här uppgiften, även om det innebär att jag måste "göra mig besvär". Kraften och inspirationen finns ju inte mer än en bön bort också, så hur svårt kan det vara?

Ska bli spännande att se hur många som dyker upp ikväll...  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback