En bra dag

Idag är en bra dag! Hur kan man må annat än bra med all denna snö, blå himmel och solsken? Supermysigt! Kommer inte ens ihåg när det va så här mycket snö senast. Inte i fjol i alla fall. Det är ungefär så långt mitt minne sträcker sig...


Idag har jag dessutom vaknat tidigt och utnyttjat dagen till max. Vilket i och för sig känns som ett bakslag just nu när jag nyss blev inring att jobba extra inatt... Men i dessa fattiga tider - vad gör man inte för lite extra slantar? Att kliva upp tidigt räknas i sig själv som en rätt lyckad dag för mig. Utöver detta är tvätten igång, matinköp avklarat, tvättstugan städad, godisbak planerat och jag sanerad.

Tvättstugan är för övrigt en sak jag verkligen gillar att ogilla. Vems smarta idé var det egentligen att ha den i källaren? Längst bort i källaren?! För mig innebär detta först en hissfärd ner i källaren (man är lika glad varje gång hissen inte fastnar eller störtar okontrollerat 5 våningar), släpa hela tunga tvättkorgen genom 4(!) låsta dörrar varav 2 kräver en speciell "kortnyckel", uppför en trappa och förbi rader av förråd. Man kan ju tappa humöret för mindre...


En dag när jag blir stor ska jag ha ett eget hus med egen tvättstuga, och dörren dit ska inte vara låst och man ska inte behöva åka hiss dit. Så det så!

  • Dagens lyssna: U2's Where the streets have no name. Love it!
  • Dagens kul: Julgodis-tillverkning med Lundgrens ikväll. Me like!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback