I en annan del av Ljustorp

Idag har den bekväma storstadsmänniskan i mig provat på friluftslivet. Första skoterturen för säsongen! Vanligtvis gillar jag inte att vara ute i kyla eftersom jag fryser typ jämt och ständigt ändå, men jag hade glömt hur mycket jag gillar att åka skorter! Fartvinden som piskar som nålar i ansiktet, den salta smaken av snor som rinner ner över munnen, kramp i små muskelgrupper du inte visste existerade (i alla fall om man åker två på en skoter gjord för en) och förfrusna extremiteter. Så härligt! Man får liksom se en annan del av verkligheten när man susar fram över vita vidder. En annan del av Ljustorp. Man blir ett med naturen. På ett bullrigt och icke miljövänligt sätt, men ändå :)

Andra vändan fick vi dock se oss besegrade av naturen. Träd och grenar överallt över spåret. Inte är det helt lätt att vända sex skotrar mitt i skogen på en smal led i djupsnö, men skam den som ger sig! Så när jag sitter där med grenar piskande i ansiktet kommer jag på mig själv fundera om en gren skulle riva sönder en artär i halsen - vad gör jag då? Närmsta ambulans är flera mil bort. Kanske skulle ambulanshelikoptern kunna landa på den där lilla pölen eller gläntan vi nyss åkte förbi? Knappast.... Efter en snabb överläggning kommer jag fram till att det bästa nog vore att helt enkelt skrika till grabbarna att trycka hårt på såret innan jag tuppade själv, för att om möjligt slippa förblöda. Och sen kan man ju fundera på vad dom tankarna kom ifrån... Blir man så här nojjig med ålder eller? Och i så fall - hur ska jag då vara om 20 år? Om 40 år?!! Om man fortfarande är alive and kicking förstås.

Tillägg till McDreamy-listan: Skoterkille!
Eller i alla fall en skoter som tillbehör. Om man får välja. Typ plusmeny. En McDreamy - plusmeny tack! Med cola till...

Men nu sitter jag här med hjälmfrisyr, röda kinder, ännu en chocolate con leche och varm i själ och hjärta! Kroppen är dock fortfarande i shock efter all frisk luft och fysisk motion :)

Kommentarer
Postat av: Sole

Skoterkille också?! Den kompletta listan skulle jag vilja se.

2008-12-21 @ 18:43:58
Postat av: Linda

Vilken tur att du kom hem och inte var drunken=)

Puss o kram

2008-12-22 @ 08:43:32
URL: http://belleadore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback