Godnatt små kamrater

Det går fort nu. Väldigt fort. Livet rullar fram i en rasande fart och jag gör vad jag kan för att hålla mig kvar på spåret. Den här lilla stunden innan jag faller i koma efter jobbet är den enda jag har numera att skriva på. Min lilla "terapi-stund". Kommer inte ihåg när jag t.ex. gjorde en riktig middag senast. Sover är det enda jag gör i lägenheten, sen iväg till diverse aktiviteter och ärenden innan jobbet. Och alltid släpandes på minst en full papperskasse, både till och från lägenheten. Just nu längtar jag verkligen efter att få sitta i soffan en hel kväll och bara vara... Längtar efter ett riktigt snack med "the Big Boss" (Jesus alltså...). Den kontakten har tyvärr blivit lidande i allt som händer runt omkring.

Idag står en tur i slalombacken på programmet så fort väckarklockan ringt och sedan iväg till kyrkan för att förbereda nyårsmaskeraden! Det mesta som ska göras är roliga ärenden och aktiviteter som jag såklart vill göra, men lite andrum skulle inte vara fel. Dessutom har jag svårt att komma ihåg allt när jag inte hinner planera i tid och skriva små utförliga listor. Utan planering och lappar fungerar mitt minne inte alls. Det blir slarvigt helt enkelt.

I övrigt så ber jag att jag ska slippa magsjuka... Kl 05.30 imorse rullade en patient in på avdelningen. Patienten mådde bl.a. illa och efter att vi stökat på där typ en timme kommer det fram att denne haft diarré hemma och varit i kontakt med andra som kräkts. Är detta ett skämt eller?!! Senaste tiden har jag umgåtts med en förkyld familj, tassat runt bland magsjuka patienter/lunginflammationer och jobbat med kollegor som varit både förkylda, magsjuka(!) och "halsflussiga" - utan att själv fått ett enda litet förkylningssymtom. Inte en nysning. Ska jag nu sista halvtimmen innan några dagars ledighet få magsjuka?!

Mår jag inte lite illa när jag tänker efter..?

Ibland känns jobbet rätt otacksamt. Man sliter och släpar och får äckliga baciller som tack. Jättetrevligt. Kan väl också säga att det är ett jobb där man får vara med om en del väldigt konstiga situationer. Situationer som man garanterat inte får vara med om någon annanstans. Ska dock inte gå in på detaljerna, det lämnar jag till din egen fantasi... ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback