Da'n före da'n!

This is it. Här och nu. Inte då, inte sedan. Nu.

Jag är en sådan människa som gärna "lever i framtiden". Planerar och fixar för det som skall komma, men när jag väl är där så är jag mentalt redan i morgondagens att-göra-lista. Måste lära mig att njuta av nuet (man vet ju faktiskt inte om man får ett sedan, man kanske bara får ett nu). Så är det t.ex. med julen. Jag älskar verkligen julen och framför allt tiden innan jul, alla förberedelser, all förväntan. Så sitter man helt plötsligt där på juldagen och undrar var julen tog vägen?

I år firar jag in julen här på jobbet (1 timme och 4 min kvar till doppareda'n), men det ska väl gå bra det med :) Sen bär det av hem till familjen, god mat, moster med familj och myspys hela dagen! Ska verkligen försöka njuta av allt, ta mentala bilder och spara till en regnig dag. Eller ännu bättre - ta bilder med kameran, eftersom jag lider av minnessvikt ;)

Såg föresten ett reportage på nyheterna igår om en tjej i min ålder som nyss kommit ut från fängelse och som nu är hemlös över jul. Det blev ett litet wake-up-call för mig... Det finns faktiskt massor med människor som har det jättejobbigt, speciellt nu i jultider när allt ska var tindrande ögon och hjärtliga skratt. Alla har inte en rosa-skimmrande verklighet. Borde bli bättre på att ta hand om mina medmänniskor. Ibland räcker det med detta lilla; en öppnad dörr, ett leende, ett "trevlig helg" i kassan... Så mycket man borde och så lite man gör.

En riktigt God Jul önskar jag alla!! God bless each and every one of you!  
 *puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback